Friday, October 17, 2014

Percutian Ke Korea : Day 2 - Lotte World & Tteokbukki Street

Hai... saya adalah bijak, tak tengok dah public holiday ke apa kat Korea..

Dah la plan gi Lotte world, semalam adalah baru sampai, harus la penat ya Rabbi..aku rasa membazir tiket sebab penat dan ramai sangat manusia, tak sempat naik semua ride..

Plan hari ke- 2 ke Lotte World ( Jamsil, Line 2, exit 3) ...haha besar tak dan makan tteokbukki ( Go back to Sindang, Line 2, exit 8 )

Masa beli tiket bas dari airport tu ada macam kertas dekat tiket tu, ada discount 10% okay. Satu coupon tu valid untuk 4 orang. Harga tiket ke Lotte World adalah 42,000 won jadi dapat diskaun, pandai-pandai lah kira.

Sini banyak couple bersuwit-suwit pulak sampai naik menyampah aku tengok...diorang ni over sikit public display of affection tu..pffttt...pakai couple shirt bagai..

Boleh kah solat di Lotte World? Dalam website tourism korea cakap ada dekat 4F tapi ntah macam takde je...surau adalah takda, jadi aku solat dekat cawan pusing-pusing tu kat bawah, tepi tu macam ada toilet, ada tangga tepi tu ada ruang sikit, boleh la solat. Tapi bersedia jelah orang-orang dalam cawan tu tengok kau pelik..hahah..ambil la air dari toilet, basuh anggota wudhu yang wajib dekat luar tu dah cukup, jangan la pergi buat banjir pulak situ, okay???

Layan jela gambar Lotte World ni







 Lepas tu kami makan tteokbukki...tempat ni memang famous, sepanjang-panjang jalan ade tteokbukki.. tapi paling terkenal kedai kami gi makan ni, siap masuk tv okay kedai ni.

Route
By Subway
Sindang Station (Line 2) > Exit 7
Direction:
- Jalan straight sampai ada kedai baiki motr dan sampai jumpa 1 lorong (Dasan-ro 39-gil) kedai ada signboard sotong colour merah belah kanan
- Masuk lorong tu dan akan jumpa satu pintu gerbang besar sebelah kiri korang seperti dalam gambar 

- Straight dan akan jumpa restoran Mabokrim Halmeoni Ddeokbukki ni di sebelah kiri korang dan berhadapan dengan kedai I Love Sindangdong



Sedap okay?? Hehe... berakhir hari ke 2.. nanti sambung hari ke 3 pulak kami ke Gyeongbokgung Palace, Namsamgul Hanok Village, dan Namsan tower.

Jangan lupa follow dan bookmark...

Tengkiu..

Love,

Mistik

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...