Wednesday, May 6, 2015

Mem"Baking" Checkered Cake

Semenjak beli oven ni, makin galak aku membaking. Mula-mula memang suka pun dari dulu, tapi takde bakat, tangan keras. Pastu semenjak dua menjak ni aku rajin la search dan tengok video. Alhamdulillah hasil lagi okay dari dulu. Dulu macam budak 4 tahun je buat kerja kekdahnya. Comot gila. Inspirasi aku of course Kak Azlita Masam Manis . Tak kedekut untuk share ilmu. Aku banyak rujuk dari dia je.. Heee...

Mula-mula aku ni jenis yang tak sabar, tak boleh tunggu apa nak jadi nanti. Terus nak buat. Kek suam-suam lagi dah sapu icing. Haha..sekarang aku mampu tabah menunggu supaya hasil dia cantik :)

InsyaAllah dah habis study ni, merepat kat rumah berbulan-bulan, aku ingat nak cari rezeki la cari duit kawin sikit. Kalau kita buat elok, jual harga berpatutan, mesti orang beli. Aku bukan fikir sangat nak untung. Tapi setiap kali ada peluang tu, setiap kali ada orang putih kata room for improvement.

Ni harini aku buat checkered cake. Takde bahan khas pun. Aku potong je ngan pisau bulat-bulat ikut kertas yang dipotong bulat (walaupun tak perfect sangat) , tapi nampak la checkered dia tu lepas potong.


Ok, tu je. Kalau orang pro tengok kek aku ni, nangis je. Tapi sebab sendiri buat, rasa bangga pulak. Hahaha..Kbai!







0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...